نحوه اندازه گیری کفپوش

کفپوش ها یکی از اجزا مهم هر واحد می باشند که در دکوراسیون داخلی تاثیر بسیاری دارند. کفپوش ها دارای انواع مختلفی هستند که هر یک از این محصولات دارای خصوصیات منحصر به فردی می باشند که باعث شده تا کاربرد خاصی داشته باشد. البته امروزه بیشتر کفپوش های موجود در بازار به دلیل پیشرفت در ماشین آلات از کیفیت بالایی برخوردارند و مزایای فراوان این محصولات باعث شده تا محصولات سنتی کنار گذشته شوند و خریداران به سمت نمونه های جدید بروند. در صورتی که شما هم قصد خرید این محصولات را دارید باید با نحوه اندازه گیری کف آشنا باشید تا متراژ مورد نیاز از کفپوش را به دستی اندازه گیری کرده و سپس خرید خود را انجام دهید.

مبانی اندازه گیری

  • کفپوش هایی مانند پارکت، معمولا به صورت کارتنی و یا بسته ای موجود می باشند که بر روی هر بسته از آنها متراژ موجود در هر بسته نوشته شده است. برای مثال پارکت لمینت آرتا به صورت کارتونی عرضه می شود و در هر کاتن از آن محتوی 2.51 متر مربع از محصول موجود است که برای محاسبه تعداد کارتن های خریداری شده باید آن را بر متراژ واحد خود تقسیم کنید.

    البته این مثال برای لمینت ها بود و در تمامی کفپوش ها می توانید در بخش مشخصات آنها متراژ پنل و یا کارتون را را راحتی مشاهده کرده و به مقدار مورد نیاز خود از آنها خریداری کنید. گفتنی است که برخی از کفپوش ها به صورت پنلی موجود می باشند که در این محصولات نیز می توانید متراژ پنل را مشاهده کنید و بر متراژ واحد مورد نظر تقسیم کنید تا مقدار مورد نیاز از پانل ها به دست آید.

اندازه گیری متراژ کفپوش

اندازه گیری کف واحد برای نصب کفپوش

همانطور که مشاهده کردید برای محاسبه مقدار مورد نیاز کفپوش باید اندازه گیری کف را به دقت انجام دهید. البته این کار بسیار راحت می باشد و به دلیل این که بسیاری از واحد ها تشکیل شده از بخش های مستطیلی و یا مربعی هستند می توانید به راحتی متراژ کف را به دست آورده و محاسبات را انجام دهید.

برای اندازه گیری یک واحد باید آن را به بخش های مختلف مستطیلی و یا مربعی تقسیم بندی کنید. برای محاسبه متراژ بخش های مستطیلی طول و عرض آن را به دست آورده و در یکدیگر ضرب کنید. عدد به دست آمده متراژ آن بخش می باشد. برای به دست آوردن مساحت بخش های مربعی نیز می توانید طول یک ضلع مربع را در 2 ضرب کنید. البته معمولا این بخش ها کاملا مساوی نیستند و بهتر است تا طول و عرض را اندازه گیری کنید و در هم ضرب کنید. در آخر تمامی اعداد به دست آمده از بخش های مختلف را جمع کنید تا متراژ واحد به دست آید.

محاسبه مقدار کفپوش

پس از به دست آوردن متراژ یک واحد با توجه به روشی که در بالا برای شما ذکر کردیم می توانید به راحتی مقدار کفپوش مورد نیاز برای خود را به دست آورید. برای مثال در صورتی که قصد خرید یک نوع  که در هر بسته آن 2.51 متر مربع لمینت وجود دارد را برای یک واحد 70 متری دارید باید از 70 را بر 2.51 تقسیم کنید.