اندازه گیری دیوار برای ثبت سفارش کاغذ دیواری

یکی از مشکلاتی که برای بیشتر خریداران کاغذ دیواری به وجود می آید اندازه گیری متراژ کاغذ دیواری و یا تعداد رول های آن می باشد که باید با دقت انجام بگیرد تا در هزینه های صرفه جویی به عمل بیاید. به صورت کلی می توان گفت برند های مختلف کاغذ دیواری محصولات خود را با ابعاد متنوعی تولید می کنند که هر یک نیز متراژ مختلفی از یک دیوار را پوشش می دهد. هنگام خرید کاغذ شما در ابتدا باید دست به محاسبه تعداد رول کاغذ دیواری مورد نیاز خود بزنید.

کاغذ دیواری از دیوار پوش های پرطرفدار بازار می باشد که بسیاری از واحد ها را با استفاده از آن دکور می کنند. تنوع بالا و انواع رنج های قیمتی در این محصولات باعث شده تا انتخاب بسیاری از طراحان و معماران داخلی باشند. در ادامه بیشتر با ابعاد و نحوه اندازه گیری رول ها کاغذ دیواری آشنا خواهیم شد.

اندازه گیری متراژ رول کاغذ دیواری

 

برند های مختلف رول های خود را در ابعاد متفاوتی تولید می کنند که باید در هنگام خرید به آن توجه داشته باشیم. ابعاد هایی که در بازار وجود دارند عبارتند از :

  • طول 10 متری و عرض 53 سانتی متری (ابعاد رایج بسیاری از برند ها می باشد)
  • طول 10 متر و عرض 70 سانتی متر
  • طول 10 متر و عرض 100 سانتی متر
  • طول 15.5 متر و عرض 106 سانتی متر

متراژ هر کاغذ دیوار با توجه به طول و عرضی که دارد محاسبه می شود که در ادامه آنها را با استفاده از ساده ترین فرمول ها بررسی خواهیم کرد. برای خرید کاغذ دیواری با قیمت مناسب می توانید به این بخش از وب سایت آذرخش دکورمراجعه کنید.

محاسبه تعداد رول کاغذ دیواری

در این بخش برخی از ابعاد را با مثال برای شما ذکر کرده ایم تا بتوانید راحت تر اندازه گیری متراژ کاغذ دیواری را انجام دهید.

 

  • هر رول کاغذ دیوار عرض 53 سانتی متر و طول 10 متر می تواند 1.59 متر از دیوار را پوشش دهد. به همین منظور می توانید پس از اندازه گیری دیوار از فرمول زیر استفاده کنید.

تعداد رول کاغذ دیواری = 1.59 ÷ طول دیوار (متر)

برای مثال یک دیوار دارای طول 6 متر نیاز به حدود 4 رول کاغذ دیواری دارد.

  • کاغذ دیواری های دارای عرض 70 سانتی و طول 10 متری می توانند 2.10 متر از دیوار را پوشش دهند.

تعداد رول کاغذ دیواری = 2.10 ÷ طول دیوار (متر)

در صورتی که بخواهیم یک دیوار 4 متری را با استفاده از این نوع کاغذ دیواری بپوشانیم نیاز به 2 رول داریم.

  • یک رول کاغذ دیواری با عرض 100 و طول 10 متر می تواند 3 متر دیوار را بپوشاند

تعداد رول کاغذ دیواری = 3 ÷ طول دیوار (متر)

با این نوع از رول ها می توانید یک دیوار 6 متری را با استفاده از 2 رول بپوشانید.

  • کاغذ دیواری هایی با عرض 106 سانتی متر و طول 15 متر می تواند 5.30 متر از دیوار را بپوشاند

تعداد رول کاغذ دیواری = 5.30 ÷ طول دیوار (متر)

با استفاده از این رول ها می توانید یک دیوار با اندازه 10 متر را به کمک دو رول کاغذ دیواری بپوشانید.

بیشتر مقداری که با استفاده از این فرمول ها به دست می آید به صورت اعشاری است که باید آنها را به سمت بالا رند کنید تا مقدار کاغذ دیواری شما کم نباشد.

فرمول محاسبه و اندازه گیری متراژ  و رول کاغذ دیواری

روش های فوق برای دیوار هایی کاربرد دارد که ارتفاع آنها بیش از 245 سانتی متر می باشد. اما به صورت کلی اگر فرمول های بالا را به خوبی درک کرده باشید می توانید با استفاده از فرمول های زیر تعداد رول های کاغذ دیواری برای دیوار هایی که کمتر از 245 سانتی متر ارتفاع دارند نیز محاسبه کنید.

  • کاغذ دیواری هایی با عرض 53 سانتی متر

تعداد رول کاغذ دیواری = 2.12 ÷ طول دیوار (متر)

  1. کاغذ دیواری های عرض 70 سانتی متر

تعداد رول کاغذ دیواری = 2.8 ÷ طول دیوار (متر)

  1. کاغذ دیواری های عرض 106

تعداد رول کاغذ دیواری = 6.36 ÷ طول دیوار (متر)

 

محاسبه متراژ کاغذ دیواری لازم برای یک اتاق

  • برای محاسبه تعداد رول کاغذ دیواری لازم برای یک اتاق چند حالت می‌توان در نظر گرفت:
    دیوارهای اتاق بدون پنجره یا کمد باشند:
    تعداد رول مورد نیاز= (مجموع عرض دیوارها × ارتفاع + مساحت سقف اتاق - مساحت درب) تقسیم بر ۵.
    دیوارهای اتاق با پنجره یا کمد باشند:
    تعداد رول مورد نیاز= (مجموع عرض دیوارها × ارتفاع + مساحت سقف اتاق - مساحت درب و پنجره‌ها) تقسیم بر ۵.
    برای مثال فرض کنید یک اتاق ۱۲ متری با طول و عرض ۴ و ۳ و ارتفاع ۳.۱ متر داشته باشیم که یک درب ۲.۵ و پنجره ۳ متر مربعی دارد. متراژ کل  ۴۹.۹ متر مربع شده و تعداد رول کاغذ دیواری لازم ۵ عدد.
    اگر نمی‌خواهید به سقف کاغذ دیواری بچسبانید مساحت آن را از محاسبات حذف کنید.

هزینه کاغذ دیواری یک خانه ۱۰۰ متری

برای محاسبه هزینه ی کاغذ دیواری مورد نیاز برای یک آپارتمان ۱۰۰ متری ابتدا باید برآوردی از متراژ دیوار هایی که می‌خواهید بپوشانید داشته باشید. به طور میانگین مساحت دیوارها بعلاوه‌ی سقف در حدود ۳ برابر مساحت زیربنا خواهد شد، یعنی برای یک خانه ۱۰۰ متری چیزی حدود ۳۰۰ متر مربع کاغذ دیواری. البته این شامل قسمت هایی همچون آشپزخانه، سرویس بهداشتی، حمام و راهرو هم می‌شود که ممکن است نخواهید کاغذ دیواری کنید.
پس برای برآورد تقریبی بهتر، لازم است متراژ دیوارهای اتاق ها و قسمت هایی را که قصد دارید روی آنها کاغذ دیواری نصب کنید را محاسبه و با هم جمع کرده و سپس با تقسیم بر عد 5 تعداد رول های لازم را بدست آورید. معمولاً بین 26 تا 30 رول برای یک واحد ۱۰۰ متری لازم است.
 حال با ضرب تعداد رول ها در قیمت هر رول کاغذ دیواریِ انتخاب شده کل هزینه خرید کاغذ دیواری برآورد می شود. البته هزینه های نصب، موادی مانند چسب و زیرسازی و نیز هزینه ارسال کاغذ دیواری جداگانه حساب می شود.

بد نیست شما خوانندگان عزیز هم برای بدست آوردن برآوردی بهتر از متراژ کاغذ دیواریِ و کمک به سایرین تجربیات خود را در قالب نظرات به اشتراک بگذارید.